Cum am ajuns #1 în cea mai mare rețea de afiliere din Romania în… 900 de zile

Din capul locului pot spune că nu acesta a fost țelul meu când am început acest proiect, de a ajunge primul în cea mai mare rețea de afiliere din România. Acesta este doar unul dintre rezultate.

Curiozitatea, nevoia de informații și dorința de a reuși ceva ce mai încercasem înainte probabil au fost principalul motor al acestei reușite.

Povestea mea cu afilierea a început de fapt undeva prin luna noiembrie a anului 2012, când 2Performant era 2Parale iar eu înregistram primul comision. Sau poate un pic mai devreme când am devenit activ în eMag Profitshare – actualul Profitshare by Conversion. Nu acum 900 de zile. Din păcate, în acea perioadă au fost multe încercări dar prea puține rezultate.

Primul Comision 2parale

Cu toate acestea, acum aproximativ 900 de zile mi-am creat contul 2Performant, în care sunt activ și astăzi. De atunci am adunat 3.691.672 de click-uri și 39.291 de comisioane plătite.

Click-uri 2performant

În total sunt de fapt 47.054 de comisioane, dar mai sunt comisioane în așteptare, respinse sau aprobate și neplătite.

Comisioane 2performant

În cifre mai detaliate, pentru că stiu că îți plac cifrele, e vorba de comisioane în valoare de 179.108 euro și vânzări totale de 1.971.871 euro.

Vanzari 2performant

S-ar putea să consideri că sunt niște cifre mici sau niște cifre mari. Până la urmă nu contează. Sunt cifrele mele iar eu sunt mulțumit de ele!

Cu atât mai mult cu cât într-una din zile am intrat în platformă și am observat că sunt locul 1 în Affilliate ranking – topul afiliaților din rețeaua 2Performant.

Affiliate Ranking

O fi mândrie, o fi bucurie sau sentimente amestecate (deși sună mult mai bine „mixed feelings”), nu știu. Cert e ca după aproape 2 ani și jumătate, am ajuns aici. Bineînțeles, topul este unul dinamic și se poate ca azi când citești articolul să nu mai fiu primul sau chiar să nu mai fiu deloc în top.

Affiliate Badge

Cum am reușit?

Foarte pe scurt, cu multă muncă, perseverență și răbdare.

Trebuie să știi că afilierea nu este ocupația mea de bază ci este mai degrabă un hobby. Există anumite perioade când lucrez ceva mai mult dar sunt perioade când nu lucrez aproape deloc pentru afiliere. Cu toate acestea, cunosc afiliați ca Mihai sau Dragos care trăiesc din afiliere și implicit implicarea lor este mult mai mare. La fel și rezultatele. Deci, se poate mult mai bine decât ce fac eu în momentul de față.

Ce mă pricep eu foarte bine să fac este să gestionez campanii PPC (Pay Per Click) – în special Google Ads și Facebook Ads. Am făcut prima campanie de publicitate plătita prin Google Ads în anul 2008 și de atunci am încercat să mă perfecționez continuu. Aceasta este și modalitatea principală prin care eu promovez advertiserii din 2Performant: Google Ads. Mai testez și alte variante de trafic între timp dar ele nu reprezintă nici o prioritate și nici o sursă de venit prea mare (cel puțin deocamdată).

Trebuie să mai știi că acele comisioane generate de mine nu reprezintă profitul pe care eu îl am. Din acele comisioane mai trebuie să scad bugetul investit în publicitate iar ce rămâne e profitul. Dacă rămâne ceva 🙂

Spun asta pentru că nu am reușit de prima dată. Am încercat de multe ori diferite variante de promovare, diferiți advertiseri și de cele mai multe ori am eșuat. Dar încercând, testând, investind timp și bani am învățat lucruri pe care mai apoi le-am pus în practică.

Da, e normal să dai greș. E normal la început să pierzi bani. Ideea e să nu te oprești acolo. Așa cum 9 din 10 afaceri dau faliment, așa va trebui să încerci de 10 ori și poate doar o singură dată să funcționeze.

Ce am făcut eu și aș recomanda oricui vrea sa facă afiliere prin PPC?

  1. Testează cât mai mulți advertiseri (eu am testat peste 300 până acum)
  2. Nu te da bătut prea ușor (trimite cel puțin 1000 de click-uri către un advertiser până să iei o decizie importantă legată de campania respectivă)
  3. Spune NU brand bidding-ului (Chiar dacă o perioadă s-ar putea să funcționeze, până la urmă vei fi prins iar comisioanele iți vor fi anulate. Pe lângă asta, strici piața!)
  4. Ține cont de costul / conversie nu de costul / click
  5. Optimizează campaniile continuu în funcție de conversiile pe care le ai.
  6. Comunică cu advertiserii cât mai mult.
  7. Cere comisione preferențiale în campaniile în care ai un volum mai mare.

În încheiere îți mai las câteva cifre din contul meu 2Performant. Dacă ai vreo întrebare, ți-a plăcut articolul sau vrei doar să îmi spui ceva legat de articol, te încurajez să îmi scrii mai jos în comentarii!

14 comentarii

  1. Salut. Felicitări pentru rezultate. Din cei aproape 300 testați câți au fost cu rezultate? Si care e strategia de testare? Dupa un buget alocat per advertizer, sau număr de clicuri trimise către el? Multumesc.

    • Salut Sasha,

      Mulțumesc!
      Advertiseri cu rezultate bune am avut undeva până în 70. Dar în timp unii dintre ei au început să nu mai fie profitabili.
      Ca și strategie: număr de clicuri trimise către ei.

  2. Salut! Felicitari!
    Se renteaza campaniile in Facebook Ads atata timp cat facebook are propriul lui browser si nu beneficiezi de cookie life time ? Daca clientul nu plaseaza comanda in acel moment, ai pierdut comisionul…

    • Salut Răzvan,
      Au fost multe discuții legate de cookie-uri. Chiar și la browserele normale uneori nu se plasează cookie-ul. Din punctul meu de vedere e mai puțin important. E un risc pe care și-l asumă orice afiliat: să mai piardă din comisioanele care ar trebui să-i revină.
      Cel mai important e să fii profitabil.

      • Te referi doar la aplicatia de mobil cand zici ca facebook are propriul lui browser? Deci cookie-urile raman doar in browserele nu si in dispozitiv. Se reduce acesc risc daca se posteaza anuntul doar pe PC?

  3. Partea nasoala e ca advertiserii nu prea ajuta afiliatii. Uite ce ma enerveaza pe mine la ei in retea 2perf:

    – nu acund numarul d etelefon de pe pagina de comanda
    – plata comisioanelor se face greu. Daca faci reclama cu google scoti bani din buzunar 🙂
    – nu prea au pagini cu landing special ca sa ne ajute
    – magazinele nu au produsepe stoc. Degeaba fac o vanzare daca magazinul nu o onoreaza
    – multe magazine nu au feed. Stai te chinui sa bagi de mana cate un produs pe site, munca de chinez ft batran
    – inele sit-uri nu ofera plata cu cardul
    – nu au sit-uri pt mobil
    – sit-urile se incaraca greu
    – sunt advertiseri care ofera comisioane in batjocura 2-3%
    – nu exista o transparenta in ceea ce priveste produsele returnate. Te intrebi mereu cine anuleaza comenzile 2perf, advertiserul, amandoi 🙂
    – unii advertiseri nu te lasa sa faci reclama pe facebook sau google
    – conversia e destul de mica. Trebuie sa trimiti multe clickuri ca sa ai o vanzare. Bine daca mergi pe public targetat nu trimiti atat de multe…
    – daca un advertiser se retrage si eu am inregistrat comisioane la ei, ciuciu bani…. Am patit-o cu ceva campanii 1700 lei din comisioane pierduti pffff
    – unii advertiseri au asteptari prea mari de la reteaua 2 perf. daca stau sa ma gandesc bine si unii afiliati au asteptari de imbogatiri. Oricum primii 200 de afiliati din retea fac vanzari restul s-au inscris si nu cred ca se mai ocupa de marketing afiliat. In concluzie nu suntem atat de multi in Romania care facem marketing afiliat
    – eu ma focusez acum pe retele de afiliere din afara

    Am aberat ceva : Inchei aici!
    Numai bine si spor la conversii!

    • Salut Doru,
      Sunt de acord cu multe dintre cele enumerate de tine. Din multe puncte de vedere advertiserii pot să își îmbunătățească programele de afiliere.
      Cu toate acestea, cel mai important ca afiliat este dacă reușești sau nu să faci bani cu un anumit advertiser. Iar din ce am observat eu, tot mai mulți advertiseri își dau interesul să fie din ce în ce mai bine pentru afiliați.
      Sunt convins că se poate face treabă bună atât cu rețelele din afară cât și cu cele din țară.
      Succes!

  4. Pingback: Cum a fost la 2Performant Talks – Dragos Bunea

    • Sorin, depinde de fiecare afiliat in parte cat de priceput e.
      Unora le merge foarte bine cu Google Ads, altora cu Facebook Ads.

Scrie-mi părerea ta despre acest articol!

Navighează